Story of Sanna

Livet på Hawai'i

Politik är inte min starka sida...

Publicerad 2012-10-05 09:34:11 i Allmänt,

Hade prov i politik idag.. Det gick åt helvete! Hoppas jag får godkänt iaf, håll tummarna för mig är ni snälla. Får väl skylla mig själv som pluggade för dåligt, men det är också så att jag typ inte fattar så mycket.. Professorn är i en klass för sig.. Den här klassen har jag bara en gång i veckan så den är 3 timmar lång och han står typ och håller monolog, glider in på lite sidospår och sådär så man hänger typ inte med i svängarna.. Jag vet dessutom att jag inte är den enda som tycker det för det är 2 till som går iu samma Writing klass som jag och dom tycker likadant. Men men det är bara att vänta och se hur det gick. Får försöka rycka upp mig och plugga lite mer från och med nu. 
 
Blev klar med min uppsats om Paulina till slut. Vi hade workshop med uppsatserna på lektionen idag. Vi var i grupper om 3 och en av dom andra läser uppsatsen högt och sen diskuterar dom 2 vad dom tycker och tänker om ens arbete så man får tips och ideer till andra versionen, eller rough och final draft liksom. Det kändes riktigt bra och andvändbart så nästa draft kommer nog bli mycket bättre.
Hade en skitbra grupp, folk med bra åsikter. Deras uppsatser var dessutom riktigt bra så vi hade grymt kul. Älskar min Writing klass!!
 
Behöver eran hjälp också, behöver tips på utklädnader!! Ska på ett pre-halloween party om 2 veckor och sen självklart riktiga halloween också. Här är halloween grymt stort så vi behöver nåt riktigt bra! Kom med ideer, allt uppskattas!
 
Ska läsa geografi nu så jag är up to date imorgon på lektionen. Det är min enda lektion på fredagar så jag går i skolan mellan 9.40-10.35, grymt skönt! Ska nog till stranden efter :)

Kommentarer

Postat av: Paulina

Publicerad 2012-10-05 10:36:32

Apan och Banarne? :D

Postat av: pappsen

Publicerad 2012-10-05 19:29:11

Pippi Långstrump borde vara kanon, fast att få tag på rätta kläder kanske blir svårt.
Vi kan kanske skicka kläder till rätta Haloween?

Postat av: Sandra

Publicerad 2012-10-05 20:48:03

Skoj att gå på "riktig" halloween fest. Är det skrämselklädsel? Annars är väl Pippi långstrump inte så värst farligt ;)
Häxa?
Kram

Svar: Nja, man kan va vad man vill.. Vi är 4 stycken som ska gå tillsammans och vi tänkte göra något tillsammans.. just nu lutar det mot änglar, någorlunda enkelt och behöver inte bli allför dyrt.. :) hälsa familjen, kram
Sanna

Postat av: Cassandra

Publicerad 2012-10-07 09:13:27

Fyyyyyyyfan vad kul! Vad du än bestämmer dig för gå ALL IN typ belly dancer eller vad vet jag ;)

Svar: Haha, sjukt bra ju!! Det lutar mot änglar, vi är 4 stycken som ska gå tillsammans och det är lätt (eftersom vi inte har så mycket pengar.. :P)
Sanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna

Den här bloggen handlar om mig och mitt liv på andra sidan jorden. Jag bor och pluggar på Hawai'i och kommer att skriva om allt från skola till fest till utflykter. Så häng med på min resa!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela