Story of Sanna

Livet på Hawai'i

Hervey Bay

Publicerad 2010-02-24 04:04:08 i Allmänt,

Okej, jag fortsatter dar jag slutade.. Vi paddlade ju som sagt kanot, det var jag, Maja och en till tjej i var kanot. Vi sammanfattar med att dagen var jattetrakig, jobbig for det blaste som fan och irriterande for att alla stressade sa mycket och vi lag sist hela tiden (det var 5 kanoter totalt). Vi paddlade iaf till ett stalle och at lunch pch sen akte vi hem igen.Det anda roliga var att vi traffade 2 svenska tjejer, och var kommer dom ifran da? Jo, Backlura och Hasselby strand! Hur stor ar chansen att man ska traffas ute i ett bush-camp i Australien och inse att man har asmanga gemensamma vanner eftersom vi dessutom ar lika gamla? P kvallen satt vi och snackade lite med dom innan vi gick och la oss i varat talt, kul att det osregnade da ocksa.. Dag 2 hade nagra hoppat av sa det var bara 4 kanoter och jag och maja var sjalva i varan vilket iofs gjorde att det blev lite jobbigare men det var anda skont for den andra var sa konstig. Den har dagen var roligar for det var inte sa langt och paddla och alla var inte sa stressade sa vi paddlade mer tillsammans. Laskigt bara att nar vi paddlade i en sjo dar sa hade han som jobbade pa bush-campet sagt att: vet ni vad brown-spotted stingrays ar? alla sa nej sa han fragade om vi visste vem steve irwin ar och det visste alla och da sager han att det var en san som dodade honom och sana finns i sjon. kul att hora. och sjon var sa grund att om man gick pa grund fick man ga ur och ga med kanoten, glom det nar det finns sana dar! Iaf pa vagen tillbaka sa sitter jaj och Maja och blir nervosa for att det var riktigt grunt och vi vill inte ga pa grund, precis da kommer en javla stingrocka och flaxar ovanfor ytan, vi skrek som stuckna grisar typ, skitlaskigt ju.. Aja, den kvallen gick vi och la oss sjukligt tidigt for vi hade inget att gora. Sista dagen kolla vi bara lite pa tv innan vi akte in till Noosa, vi hann precis se nar Anja Parson akte ur i Super-G. Nar vi kom fram till hotelet gjorde vi inte sa mycket.. Kliade pa vara mucggbett eftersom vi var helt sonderbitna, inte kul! Dagen efter daremot var vi pa Australia Zoo, Steve Irwins zoo. Vi var dar med dom svenska tjerna fran bush-campet for vi traffade dom pa bussen. Dar sag vi jattemycket fina djur och vi matade massa kangurus och gosade med koalor, det ska ni fa se bilder pa nan gang i framtiden! :P
Dagen efter det, alltsa i lordags, akte vi vidare till Hervey Bay dar vi bara skulle saova en natt innan vi akte pa en 3 dagar, 2 natters utflukt till Fraser island, varldens storsta sand-o.Vi akte pa en Self-drive grej sa man ar en grupp som har en bil sa kor man runt sjalva, eller vi var ju 5 bilar med 8 pers i varje.. Det ar jattesvart att forklara sa har men jag ska lagga ut bilder sa fort jag kan. Vi har iaf sett massa fina saker, sma sjoar och havspooler och grejer.. Men vi hamnade i en asdalig grupp, alltsa varan bil. Alla forutom jag, maja och en till svensk tjej pratade tyska sa dom prata bara tyska hela tiden och da ar det klart att vi ocksa bara pratade svenska. Grejen var ocksa den att det var bara dom som kunde kora bilen sa ibland bestamde dom saker pa tyska sa vi inte fattade nanting, och nagra ganger pratade dom typ tyska med oss. Det var sarskilt en tjej som var jobbig, hon skulle ha allt pa sitt satt och var skitsur hela tiden. Aja, jag ska inte sitta har och klaga.. Och vi var ju med dom andra bilarna ganska mycket sa vi kunde ju anda ha kul..

Nu om 1,5 timmar aker vi iaf vidare till 1770 dar vi bara ska vara en natt innan vi tar nattbussen till Airlie beach och darifran ska vi pa lordag ut och segla och det ska bli skitkul, hoppas bara det ar roligare manniskor an pa Fraser.

Nu orkar jag inte skriva mer, plus att jag typ smalter bort, det ar som en bastu dar jag sitter..

Noosa

Publicerad 2010-02-18 09:54:42 i Allmänt,

Har inte jattelnag tid att skriva sa det blir kanske inte sjukt detaljerat men anda.. I Brisbane var vi en dag vid en lagun, det var typ en strand och en liten "sjo" mitt inne i stan, det var jattefint och riktigt harligt. Dagen efter spenderade jag hela dagen med lite sight seeing. Forst var jag pa Roma street Parkland, en jattefin park, varldens storsta subtropiska park, en av dom finaste parkerna jag sett faktiskt. Det var bara lite jobbigt att det var sjukt mycket odlor dar, och det ar det varsta jag vet, jag ar sjukt radd for odlor, fick typ hjartstopp nagra ganger.. Men jag overlevde iaf.. men det var knappt. Sen gick jag runt lite inne i sjalva stan innan jag gick ner och kollade lite i Botanic garden. Jag gick inte runt dar sa lange for jag borjade fa ont i fotterna efter att ha knatat runt i flip-flop. Sen hande inte sa mycket mer i Brisbane. Pa mandagen tog vi bussen till Noosa dar vi blev hamtade och akte ut i vildmarken dar vi skulle bo i ett bush-camp i 3 dagar. Forsta natten bodde vi i en hydda med hemmabygda sangar. Dom andra 2 natterna sov vi i talt. Forsta dagen, inte nar vi kom utan dagen efter, paddlade vi kanot uppat i floden.. Nu tar min datortid slut sa jag fortsatter imorn forhoppningsvis, haha..

Brisbane

Publicerad 2010-02-14 12:32:40 i Allmänt,

Nu ar vi i Brisbane, jag orkar inte skriva nat langt inlagg men anda. Sen vi kom har vi typ chillat, varit vid en jattefin lagun mitt i stan och yp en jattefin park och gatt runt lite i stan aoch sa..

Imorn ska vi iaf ut pa aventyr. Da aker vi upp till Noosa Heads dar vi aker vidare ut till ett bush-camp dar vi ska bo i 3 natter och pa dagarna ska vi typ ut och paddla kanot och massa grejjer, det ska bli roligt, vi kan behova rora lite pa oss, hoppas det inte blir for jobbigt bara.. haha.

Ja, det var val typ vad jag orkade skriva idag, haha, ha det bra!

Surfers Paradise

Publicerad 2010-02-10 08:29:41 i Allmänt,

Jaa, nu ar vi i surfers paradise. Tiden vi hade kvar i Byron spenderade vi bla med att hyra cyklar som vi skulle ta till en fin fyr som ocka ar australiens ostligaste punkt. Det gick ju sadar, en jakla hippie lurade oss sa vi lamnade cyklarna i en skog och sen gick vi runt aslange for att han gav oss fel vagdirektiv, men vi kom fram iaf och det var fint. Annars var vi ute en kvall och chillade lite med roliga och konstiga manniskor.

Nu ar vi iaf i surfers, eller vi har varit har sen i forrigar och vi aker imorn. Nar vi kom hit la vi oss vid poolen pa hostelet och efter det gick vi runt lite inne i stan bara. Igar daremot var vi pa Dreamworld och WhiteWaterWorld,det ar typ en nojespark och en vattenpark, det var sa jakla roligt!!! Sarskilt vattenparken. Synd bara att jag ramlade och skrapade knat sa det gor jatteont.. haha. Sen var vi helt doda pa kvallen sa vi spelade bara lite kort och sen sov vi. Idag har vi forst bytt hostel for sista natten och sen gick vi till stranden. Nu pa eftermiddagen har vi bara chillat lite.. Maja ar dessutom sjuk. Imorn aker vi vidare till Brisbane sa nu kan man saga att vi borjar se nya saker for forra gangen var vi bara dar en natt innan vi flog darifran sa vi har liksom inte sett staden.

Vi lever iaf snalt, har atit pasta med tomatsas i nagra dagar nu och det ar val ungefar vad vi kommer leva pa resten av resan, haha..

Nu orkar jag inte skriva sa mycket mer, tangentbordet ar sjukt segt och jattejobbigt. Bilder kommer nar jag kan anvanda min egena dator, vagar inte satta i minnekortet i andra datorer, kommer ju bara fa virus eller nat som maja fick i thailand..

Ha det bra sa hors vi nan gang i framtiden! :)

Byron Bay!!

Publicerad 2010-02-05 09:19:23 i Allmänt,

Nu ar vi antligen i Byron Bay igen! Men vi borjar med vad vi gjorde i Port. Vi hyrde som sagt cyklar och forst cyklade vi typ bara runt i hela staden, jag kopte ny bikini och sen handlade vi mat innan vi akte hem och at lunch. Sen akte vi till Koala Hospital. Det var mysigt, kolalorna var jattesota.. Ibland har dom vissa som ar riktigt skadade men det sag vi inte iaf. Pa kvallen chillade vi bara och satt och snackade med lite folk. Typ alla som var dar bor nu pa samma hostel har i Byron sa vi umgas en del med dom. Typ halva onsdagen spenderades pa bussen hit. Pa kvallen nar vi kom hem skulle vi ga fran bussen till hostelet vilket tar typ en kvart utan vara megastora vaskor. Men efter en jattekort bit kom en kille och tog majas vaska at henne och sen trollade han fram en kompis som tog min vaska sa det gick ju riktigt bra. Det var inte alls sa jobbigt som vi trodde :P Vi bor pa samma hostel som forra gangen har ocksa. Igar lag vi pa stranden ett tag och sen gick vi runt lite inne i stan. Pa kvallen satt vi inne pa nagra kompisars rum och spelade kort och lite sant. Sen gick vi ner pa stranden ett tag, det blev lite for sent for att ga ut. Men maja och jag var ganska trotta sa vi gick hem efter ett tag. Idag lag vi pa stranden typ en timme, det var sjukt varmt sa vi gick upp till poolen ist, det ar sa stromt i havet sa man vagar ju knappt bada. Sen lag vi och chilla lite innan vi gick in och tog en powernap. Sen gick vi till stan och tog en glass och handlade lite mat. Sen at vi gratis korv med brod och nu sitter vi har. Ikvall ska vi iaf ut, ska bli skitkul!!

Vi hors nan annan gang! :)

Port Macquarie

Publicerad 2010-02-01 23:49:58 i Allmänt,

Ja, det tog inte sa lang tid innan jag kunde skriva igen, jag hade ju glomt att dom har en gratis dator har som man kan anvanda. Klockan ar 9.40 pa morgonen och jag har precis atit frukost, Maja ligger fortfarande och sover. Bussresan igar gick bra men det var jobbigt att ga upp vid 5.45. Det var ocksa sjukt jobbigt att ga till busstationen med vara vaskor, dom vager ju sjukt mycket, sa vi korde dom iaf framfor oss, maste ju sett helt sjuka ut. Vi har typ yankt att det ar ju bara ta med sig allt som far plats och borja kasta saker sen nar vi ska flyga, nar vikten spelar roll. Men jag kommer fan borja slanga lite onodiga saker redan nu for det ar sjukt tungt. Jag har ingen aning om hur vi ska lyckas halla viktgransen pa typ 23kg, men vi far gora vart baste helt enkelt.
Nar vi kom fram igar sa akte vi till varat hostel, Port Macquarie Hostel. Det ar samma som vi bodde pa forra gangen vi var har och vi alskar det, kommer ni hit nan gang sa bo har, det ar sjukt hemtrevligt, ett av dom battre stallena vi bott pa faktiskt. :) Haha, vi bor tom i samma rum som forra gangen, inte for att det finns sa manga rum, men anda lite roligt. :p Efter vi hade lamnat vara grejer pa rummet och sa gick vi direkt ut till poolen (badkaret) och satte oss och solade badade lite, det var mysigt. Sen gick vi in och la oss och laste och sov lite i vara sangar innan vi gick och at mat. Kvallen spenderades med att spela kort och titta pa TV. Idag tankte vi hyra cyklar och aka runt lite, bl.a ska vi till ett Koala-sjukhus och titta pa sjuka koalor och lite sant. Far se om det blir en tur till stranden ocksa, det ar valdigt varmt men det blaser en hel del. Ikvall ska vi nog ocksa bara ta det lugnt for imorn maste vi checka ut 9.30 och sen lite senare aker vi vidare till Byron Bay vilket ska bli askul for vi alskar det stallet, helt underbar liten by.

Det var nog allt, akn inte lagga in nagra bilder och sa pa den har datorn sa det kommer kanske nan annan gang.
Ha det bra!!

Om

Min profilbild

Sanna

Den här bloggen handlar om mig och mitt liv på andra sidan jorden. Jag bor och pluggar på Hawai'i och kommer att skriva om allt från skola till fest till utflykter. Så häng med på min resa!