Story of Sanna

Livet på Hawai'i

Plugg, plugg, plugg

Publicerad 2012-10-04 07:10:16 i Allmänt,

Ja, som ja sa i förra inlägget så är det mycket i skolan.. Så fort man är klar med nåt så är det nåt nytt som måste göras, man blir liksom aldrig helt klar..
Tills imorn ska jag ha skrivit klart en Profile essay på 3-4 sidor, har väl skrivit ungefär halva. Får väl kanske skylla mig själv lite när jag började så sent men det är så svårt! Skriver om Paulina och det känns jättekonstigt att skriva en uppsats om henne, som jag bor med liksom.. Men jag visste inte vem jag skulle skriva om annars eftersom jag var tvungen att typ intervjua den personen. Vi känner ju inte så jättemycket folk så pass bra än att jag ville be dom och eftersom det är så stor tidsskillnad till Sverige så kändes det jobbigt att få till skype-dejter för att kunna fråga nån där hemma.. Menmen, det får bli som det blir.. Träffade Dorian i min klass på dagen idag och han hade inte ens bestämt vem han skulle skriva om så jag är ju inte värst iaf.. :P
 
Inte så mycket att berätta om dagen, har haft 2 lektioner, varav den ena var geografi och det innebar map-quiz på Sub-Saharan Africa, tror att det gick ganska bra.. På måndagar och onsdagar har jag bara 2 lektioner men jag har 5 timmars håltimma mellan dom vilket är lite sådär.. Det är iofs väldigt bra eftersom jag alltid sitter kvar i skolan och pluggar och jag får väldigt mycket gjort. Men när man slutar tidigast 5 varje dag förutom fredagar blir det lite jobbigt. Nästa termin ska jag försöka lägga så jag har långa håltimmar 1-2 dagar, bara fm-lektioner 2-3 dagar, förhoppningsvis kanske jag kan lyckas lägga så att jag är ledig fredag eller måndag. Det är en bra grej här, man lägger sitt eget schema. Jag har liksom en lista på alla kurser jag måste läsa för att få min Bachelor men jag kan i princip helt fritt välja vad jag vill läsa vilken termin och tiderna bestämmer jag helt själv. Det är lite pyssligt men jag gillar systemet. Den här terminen är mitt schema ganska sugigt men jag la det så sent så det var månfga kurser som var fulla och så.. Till nästa termin ska jag lägga schemat så fort som möjligt, tror man kan börja typ i slutet av november eller nåt.
 
LYCKA!! Läste precis kursuppläget för min hälso-kurs och insåg att uppsatsen jag ska skriva om Cardiovascular Disease in Hawaii inte ska vara inne förens om 2 veckor.. Jag trodde den skulle vara inne nästa vecka.. Anledningen till att jag blev så lättad är att jag inte ens har börjat på den.. + att jag har en till uppsats som ska vara inne nästa vecka.. OMG, vad lättad jag blev nu!! 
Då kanske jag faktiskt kan ha ett liv i helgen och gå på First Friday på fredag.
 
Det är en skitkul grej! Första fredagen varje månad är det något som kallas First Friday, det är som en megafest i China Town, dom spärrar av hela bargatan och folk festar inne på ställena, på gatan, you name it! Det ser vi fram emot! Förra månaden var vi ganska trötta när det var så vi var inte ute så länge men det ska vi minsan ändra på den här gången!
 
På lördag (när vi troligtvis är väldigt trötta) måste vi fasen gå till stranden ett tag, vi behöver sol!! Vi hinner typ aldrig gå till stranden för vi har så mycket skolarbete, plus att vi alltid slutar så sent så då vill man bara hem och äta och sen är det bara plugga..
 
Bjuder idag på 2 bilder från en liten båttur jag var på i början. Vi åkte runt lite precis utanför staden bara och det var sjukt vackert!
 
 
Men nu är det hög tid för mig att försöka skriva klart den där uppsatsen så jag skriver mer nån annan dag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna

Den här bloggen handlar om mig och mitt liv på andra sidan jorden. Jag bor och pluggar på Hawai'i och kommer att skriva om allt från skola till fest till utflykter. Så häng med på min resa!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela