Story of Sanna

Livet på Hawai'i

Plugg-dag

Publicerad 2012-10-16 01:11:51 i Allmänt,

Hade ingen lektion på förmiddagen men har i stället massa uppgifter att göra på internet, vilket tar upp hela min dag. Måste till skolan på en lektion i eftermiddag dock. Måste också passa på att hämta mitt nya I-20, pappret som bevisar att jag pluggar här. Måste ha ett nytt för att skolan ändrade min major, dom tog bort International Relations och slog ihop det med International Studies. Ingen skillnad för mig egentligen, kommer ha samma utbildning men måste ha ett helt nytt intyg för att dom ändra ett ord.
Sitter också och bråkar lite med kontoret som fixar state ID. Jag och Paulina ansökte om state ID för mer än en månad sedan. Det skulle ta cirka 2-3 veckor men vi har fortfarande inte fått något kort. Fick ett tillfälligt när vi var där men det gick ut för en vecka sedan. Ringde dom idag, och vad berättar dom då? Jo, att våra kort är On Hold för att vi måste ha nån stämpel på våra I-20. Dom kunde inte informerat oss om det när vi var där eller sagt till att dom blev placerade on hold? Nä för det ser dom inte där. Hon höll iofs med om att det kanske var dumt att dom inte sa till att vi saknade en stämpel utan sa att allt var lugnt och lät oss vänta i flera veckor.. Det tackar man för! När jag började undersöka det här med stämpeln så står det på statens hemsida aytt man inte ska behöva ha en sån längre så jag måste fråga om det där på skolan när jag hämtar ut mitt nya I-20.
Sjukt irriterande och frustrerande iaf!!
 
Igår var Paulinas födelsedag och efter att jag skrivit inlägget igår så pluggade jag lite. När Paulina kom hem fick hon sin present, hon fick av alla kompisar i huset :) På kvällen bakade Xenia brownies åt henne (oss alla) så vi satt och moffade i oss det.
Blev nästan klar med allt jag skulle göra, gjorde det sista imorse.
 
Nu ska jag försöka göra klart det jag håller på med och åka till skolan sen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna

Den här bloggen handlar om mig och mitt liv på andra sidan jorden. Jag bor och pluggar på Hawai'i och kommer att skriva om allt från skola till fest till utflykter. Så häng med på min resa!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela