Story of Sanna

Livet på Hawai'i

Pitch Perfect

Publicerad 2012-10-12 10:00:26 i Allmänt,

Haha, läste igenom mitt senaste inlägg... Shit vad trött jag var då! Lite för trött för mitt eget bästa.. :P Slappade hela dagen efter jag skrivit det, sov några timmar också, däckade totalt.. Men fram mot kvällen blev jag lite piggare. Paulina bor ju som sagt inte här denna vecka men vi ses ju i skolan och så ibland. Och igår hade vi bestämt att vi skulle gå på bio, Pitch Perfect närmare bestämt. Det var ett bra beslut av oss, så gryyyyyymt bra film, satt och skrattade högt nästa hela tiden, förutom vissa minuter när jag nästan började gråta i stället.. Har inte kollat om den går i Sverige eller om den ska, men se till att se den på något sätt! Så jäkla rolig! Och riktigt bra musik! 
Trailer:
 
Idag har jag varit i skolan hela dagen.. Inte så mycket intressant där..
Fick tillbaka provet i politik jag skrev förr veckan, trot eller ej men jag fick fasen B+! Måste erkänna att jag är sjukt stolt över det. Sen är det så att han har ett sätt att sätta betyg som gör att det blir högre än om han sulle göra det traditionellt, men sättet han bygger proven på gör att det inte blir rättvist då så han gör på sitt eget sätt.. Men fan vad skönt faktiskt! :)
 
Imorn har jag inga lektioner men jag måste ta tag i lite skolarbete som jag har skjutit på.. Men ska ta mig ut ett tag i alla fall. Jag menar när jag går till stranden kan jag ändå bara vara där typ 2 timmar för att jag blir så uttråkad, och dessutom så bränner jag mig så jäkla lätt! :P
 
Tänkte skriva om en sak som är ganska chockerande här, framförallt precis när man kom hit. Det finns extremt mycket hemlösa människor här. Dom finns överallt men i Downtown, där min skola ligger, är det extra mycket. Downtown är business-district och är typ en spökstad på kvällar och nätter. På Fort Street Mall där mitt campus är är det alltid jättemycket hemlösa. Dom är inte direkt "läskiga" men man går ju inte fram och pratar med dom liksom. Nu kommer 2 "saker" om detta som jag inte kan garantera stämmer, det är sånt jag hört från folk men som om dom stämmer är helt sjuka. För det första är det tydligen förbjudet att ge hemlösa mat. Man får ge pengar, men inte mat. Detta för att maten kan vara förgiftad. Samma person sa att dom hemlösa inte skulle ta emot mat av dig ändå. Så det man gör om man har mat som man ändå ska slänga, typ om man köper lunch men inte orkar äta upp allt, är att man ställer det på kanten av soptunnan så att dom i alla fall slipper rota i soptunnan.
Det andra, och det här är det riktigt sjuka!! Men det är att det finns stater/städer på mainland(det är så man kallar fastlandet här) som tydligen ska ha samlat ihop alla sina hemlösa och gett dom en enkel-biljett till Hawaii för "där fryser dom ju i alla fall inte ihjäl när dom bor på gatan". Om detta stämmer kan det vara det sjukaste jag hört!! För fan hjälp dom i stället för att skicka iväg problemet någon annanstans! 
Aja, där har ni lite saker om Hawaii, även solen har fläckar :)
 
Ha det bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna

Den här bloggen handlar om mig och mitt liv på andra sidan jorden. Jag bor och pluggar på Hawai'i och kommer att skriva om allt från skola till fest till utflykter. Så häng med på min resa!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela