Story of Sanna

Livet på Hawai'i

Nytt inlägg...

Publicerad 2012-10-07 02:20:54 i Allmänt,

Det är lördag mitt på dagen och väldigt molnigt ute. Sitter och latar mig i dom supersköna fåtöljerna vi har i lägenheten. Pluggar lite också men det blir lite för många, lite för långa pauser.
 
Igår var jag som sagt i skolan i en timme bara. Paulina har lektion samma tid så sen åkte vi till stranden. Låg där i typ 3 timmar nästan, jag hann läsa ut min bok i geografin, The Geography of Bliss av Eric Weiner, väldans bra faktiskt. Handlar om sambandet mellan lycka och plats. Nu ska jag jag bara skriva ett arbete om det också, kul men svårt. Köpte med oss lite lunch och kakor också på vägen.
Efter stranden åkte vi hem och vilade lite innan vi gjorde oss i ordning för kvällen. Mötte upp Xenia som vi bor med och lite annat folk och åkte till China Town. Jag och vissa andra var dödshungriga så vi började med mat. Hamnade på en kinesisk restaurang som hette Little Village. Dom hade en sån där snurr-platta i mitten av bordet så alla mat vi beställde hamnade där, väldigt gott att prova massa annat, men det jag beställde var nog godast, fried rice med räkor och anka.
Sen gick vi vidare till en bar och drack lite drinkar, gick sen till en klubb, då var vi ett ganska stort gäng. Massa tysk-språkiga människor + jag och Paulina :) Jag var inte alls på party-humör utan snarare väldigt trött, tyckte dessutom inte om stället, så jag åkte hem ganska tidigt. Var hemma vid 1 och då gick jag och la mig.
 
Och nu sitter jag här i soffan..
Tänkte åka en sväng till Ala Moana sen som är ett megastort schopping-centrum. Ska försöka hitta en sladd till mobilen. Tänkte ta med mig en bok också och gå ner till vattnet och läsa lite. Måste komma ut lite och röra på mig. Har börjat läsa en bok för politiken, vi ska läsa 2 böcker och skriva en Comparative Book Review, dom ska handla om Islam så den första jag läser nu är en som är kritiskt mot Islam, fick tips om den av professorn då den handlar om hur Islam "tar över" Europa och än så länge verkar den spännande. Den andra kommer jag inte ihåg vad den heter men den är mer balanserad i alla fall och har texter av muslimer som själva skriver om Islam, ska också bli intressant att läsa. Tycker egentligen att det politik-klassen är ganska spännande men själva lektionerna har jag lite problem med tack vara den flummiga professorn, men vi får se hur det utvecklas.
 
Paulina ska flytta hemifrån i en vecka så från och med ikväll tills på fredag så kommer jag ha eget rum, ska bli skönt men konstigt ändå. När hon först kom hit så bodde hon hemma hos en kille, hon Couchsurfade helt enkelt. Han ska åka bort ett litet tag så hon ska bo där och ta hand om hans hund.
Kommer typ kännas sjukt ovant att hon inte är här :P
 
Nu ska jag försöka få lite mer plugg avklarat så att jag med gott samvete kan lämna huset några timmar sen.
Ha det bra mina få men tappra läsare! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna

Den här bloggen handlar om mig och mitt liv på andra sidan jorden. Jag bor och pluggar på Hawai'i och kommer att skriva om allt från skola till fest till utflykter. Så häng med på min resa!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela