Story of Sanna

Livet på Hawai'i

Nu tar vi nya tag!

Publicerad 2012-10-03 09:51:45 i Allmänt,

Tänkte slå på stort och försöka börja blogga lite igen. Det var många som frågade innan jag åkte om jag skulle blogga och jag sa nej. Jag tänkte att eftersom jag skulle hit för att plugga så kanske det inte blir så mycket att skriva om för att det blir för vardagligt.. Men nu när min roomie Paulina började blogga så kände jag mig lite inspirerad, så jag gör ett försök. Kan inte lova att det blir så jättetäta inlägg, men jag skriver när jag har lust. Kan även tillägga att det inte blir så mycket bilder i början för det är glapp i min sladd från mobilen till datorn, ska försöka hitta en ny när jag har tid.
 
Hmm, om det kikar förbi nån ensam själ som inte vet vem jag är så kanske jag ska säga varför jag börjar blogga igen.. Jag har för lite mer än en månad sedan flyttat till Hawai'i för att plugga på college. Hawai'i, helt sjukt, jag vet!!! Ska vara här i 4 år är tanken för att ta en Bachelor of Arts i International Studies.
 
Sedan jag kom hit har det hänt mycket, fast tiden flyger förbi så det känns inte som att det har gått så lång tid.. Jag bor iaf i nån typ av lägenhet med 9 andra tjejer, vi delar kök, vardagsrum och badrum. Men sovrum delar jag bara med en tjej, en svensk tjej som heter Paulina. Vi träffades första dagen och har hängt ihop sedan dess.
Stället vi bor på har många smeknamn, men mest kallas det för "The Prison", fint va? Rummet är helt okej, vi har egen ingång och så men det finns väldigt många regler, varav de värsta är att vi inte får ta hit gäster eller ha alkohol här, men den sista måste jag erkänna att vi skiter i! Vi har ju som sagt egen ingång så det är ingen som märker när vi pimplar vin..
 
Men nu är det ju så att jag är här för att gå i skolan.. Jag trivs väldigt bra över lag, men det är sjukt mycket att göra, läggar nästan all fritid på att göra läxor. Mina favoritämnen just nu är Writing och Geography, dels för att det är så intressant men också för att de professorerna är så himla bra. Jag längtar typ till Writing-klasserna! Den klassen är också den klart roligaste om man ser till klass-kamraterna, alla har ganska bra kontakt. Över lag är de flesta väldigt unga, typ 18 år, jag har till och med folk i mina klasser som fortfarande är 17!!! Hallå, dom är ju typ värsta barnen, känner mig lite gammal ibland..
 
Hade mitt första exam igår, fick 98/100 så det känns väldigt bra! Väntar också med spänning på betyget på den första uppsatsen i Writing-klassen som borde komma på torsdag!
 
Förutom skolan så försöker vi hinna med lite nöjen också.. I lördag på morgonen var vi vid ett helt fantastiskt vattenfall i bergen, Manoa Falls! Om nån av er kommer och hälsar på mig nån gång så ska vi helt klart dit! Självklart badade vi i vattenfallet fast man itne fick! :)
På kvällen var vi på födelsedagsfest. Våran vän Regine fyllde 22! Först var vi ett stort gäng på en japansk restaurang där man grillar maten själv över en grill i bordet, sjukligt god mat!! Efter det var vi ett litet gäng (pga åldersgränsen på barerna som är 21) som gick vidare ut. Vi hamnade som vanligt på Hula's som är ett gay-ställe men det är riktigt kul! Dessutom känner vi en kille som jobbar där, som dansare, min första gogo-dansar-vän. :P
 
Tror att detta får räcka för idag, det blir så himla rörigt annars.
 
Ha det bra tills nästa gång!

Kommentarer

Postat av: Sandra Strand

Publicerad 2012-10-03 19:45:47

Hej Sanna
Va roligt att du ska börja blogga igen! Jag följer gärna dina inlägg och drömmer mig bort ;)
Grattis, roligt att det går bra i skolan, mm.
Kram Sandra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna

Den här bloggen handlar om mig och mitt liv på andra sidan jorden. Jag bor och pluggar på Hawai'i och kommer att skriva om allt från skola till fest till utflykter. Så häng med på min resa!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela