Story of Sanna

Livet på Hawai'i

Kärlek

Publicerad 2012-10-30 07:12:31 i Allmänt,

Igår blev jag kär! I det mest fantastiska hus jag någonsin sett! Enda nackdelen är att vi var tvugna att tacka nej.. Det låg för långt bort, vi hade blivit helt isolerade om vi inte hade köpt bil eller moppe, vilket vi inte direkt har varken råd eller lust med.
Det låg iaf i Diamond Head, tar ca 30 min med bussen från skolan, vilket inte är jättefarligt. Men sen ska man antingen byta till en buss som typ aldrig går eller gå helvetes-hiken upp för backen. Det låg halvvägs upp i bergen och det var inte en dålig lutning. Det syns inte jättebra på bilderna men det var helt stört. Tog ci 10 min men vi tänkte nästan vända halvvägs upp.
Det hade en million-dollar-view ner mot Diamond Head och havet. Och det var grymt stort! Vi hade kunnat bo 5 pers där och hyran hade inte varit speciellt dyr. Och designen inne i huset, vi blev störtkära alla 3!! Jag hade kunnat tänka mig att bo där resten av livet typ! Så mycket snygga detaljer överallt! Om det bara legat lite bättre till. De få bussar som faktiskt går dit ut slutar gå ganska tidigt så vi skulle aldrig kunna gå ut om vi inte, återigen, hade bil och vi turades om att köra. Hade blivit lite väl tråkigt och isolerat. Men jag kommer nog har det där huset i huvudet en lång tid framöver..
 
 
Idag var vi på en till visning, återigen jag, Paulina och Caleb. Den här ska vi faktiskt skicka in en application på, den var både jättebillig, jättebra och perfekt läge. Bara 5 min från där vi bor nu, fast närmare stranden och Waikiki. :)
 
Hade map-quiz imorse på Europa, tror att det gick ganska bra. Fick tillbaka provet vi gjorde förra veckan. Är sådär nöjd. Nöjd för att jag fick 42/50, vi var 3 stycken som fick det och det var bäst i klassen, missnöjd för att det var bara B-. Men men, han sa att vi generellt sett gjort dåligt ifrån oss så jag får väl vara nöjd med att vara bäst i klassen tillsammans med 2 andra! :)
På eftermiddagen hade jag midterm i hälsa, det gick åt helvete. Har inte riktigt kunnat koncentrera mig på att plugga med tanke på hur märklig och omtumlande förra veckan var. Saknade ju dessutom ett av kapitlen från boken, men vi får se hur det går helt enkelt.
 
Nu sitter jag och skriver klart min uppsats inför writing-klassen imorn. Men vi dras lätt till att kolla lägenheter ist. :)
 
Detta får räcka för idag, ha det bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna

Den här bloggen handlar om mig och mitt liv på andra sidan jorden. Jag bor och pluggar på Hawai'i och kommer att skriva om allt från skola till fest till utflykter. Så häng med på min resa!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela