Story of Sanna

Livet på Hawai'i

Flytta??

Publicerad 2012-10-25 08:33:08 i Allmänt,

OMG!!! Vi kan ha hittat vårat dröm-boende!!! Eller snarare, vi HAR hittat det, men frågan är om vi kan bo där.. Lägenheten ligger lite offside, det är bara typ 10-15 minuter med buss till skolan men det är liksom andra hållet från Waikiki, där allt händer så att säga, stranden, utelivet.. Tar kanske 30 minuter att ta sig därifrån till Waikiki, måste byta buss, men bussarna slutar gå 12 på kvällen.. Vi tänkte att vi kanske ska köpa cyklar så kan man iaf cykla dit där man måste byta buss.. Ett annat problem är att den inte är möblerad, kan blir rätt dyrt om vi ska köpa alla möbler och sånt också.. Hon som vi isf hyr av sa att hon kanske kunde fixa sängar eller soffa åt oss och det skulle ju vara skitbra! Åhhhhh, vi vill ha den!!
Det är en 2 bedroom så det skulle isf vara jag, Paulina, Caleb och nån mer. Den ligger uppe på en höjd med utsikt över typ hela Honolulu. Jättemysig lägenhet och vi har en uteplats precis utanför dörren + en gemensam uteplats i trädgården. Det är ett hus med 3 lägenheter så det är ju inte så mycket folk. Området är jättemysigt, väldigt lugnt och säkert och mycket familjer. Vi skulle dessutom har lägre hyra än nu.
Allt är så sjukt bra där, men vi får nog diskutera lite om budget och så.
 
Igårkväll var jag på Mooses igen, kunde inte motstå efter påtryckningar från olika håll. :P Det var en trevlig kväll iaf, gick dit med Xenia, Caleb och några andra från the prison, men väl där tappade jag bort dom hela tiden så jag hängde mest med Tobias och Magnus som också var där.
 
Var lite trött imorse men det var lugnt ändå. På geografi lektionen fick jag reda på att jag och 3 till som var snabba på provet i måndags får göra om 3 av frågorna för att efter att vi hade gått så insåg dom nånting som gjorde att alla andra fick mer hjälp.. Fattade inte riktigt men jag får ju chansen att göra bättre ifrån mig så det låter ju bra.. Ska fixa det innan lektionen på fredag. Satt och pluggade hela håltimmen innan hälsan sen. Nu sitter jag och "pluggar", det går lite långsamt för jag gör mest annat hela tiden.
 
Nu ska jag fortsätta "plugga" och leta cykel på craigslist!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna

Den här bloggen handlar om mig och mitt liv på andra sidan jorden. Jag bor och pluggar på Hawai'i och kommer att skriva om allt från skola till fest till utflykter. Så häng med på min resa!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela