Story of Sanna

Livet på Hawai'i

Bra dag

Publicerad 2012-10-09 06:58:23 i Allmänt,

Idad har varit en bra dag! Hade lektion på morgonen och sen satte jag mig på Starbucks och pluggade ett tag. Starbucks är en bra grej, känns mer avslappnat än att sitta i skolans lokaler, som dessutom är iskalla. Gick i alla fall och åt lite lunch sen. Efter det gick jag till dator-salen för att börja skriva på uppsats. Började med att kolla skol-mailen, och vad upptäcker jag då? Jo, att eftermiddagens hälso-klass är inställd!! Likaså den på onsdag! OMG, sjukt sköööönt!!
Då beslutade jag mig snabbt att ta vara på chansen och åka till stranden i stället! :)
Så det har jag gjort i eftermiddag. Var på den delen av stranden som är närmast från oss, vilket är precis nedanför Hilton. Har inte varit där förut och dit går jag nog inte igen. Mycket stenigare än överallt annars, lite jobbigt att komma i. Det var också på en liten udde eller vad man ska säga så solen låg liksom på från sidan, och det är ju inte så bra om man ligger där för länge, då blir man ju brun helt ojämnt.. 
Sen jag kom hem har jag tvättat, ätit lite och sitter nu och kollar på TV. Hade ju redan gjort läxan i hälsa som va tills idag och nu är den uppskjuten till nästa måndag så jag kände att jag har tid att ta en eftermiddag ledigt från plugget!
På onsdag tänkte jag ta med grejer och åka direkt till stranden efter morgon-lektionen och åka hem och plugga sen. :)
 
Dessutom, det tar aldrig slut, så har jag ingen lektion på fredag och ingen morgon-lektion på måndag. :) Min geografi-professor är bortrest! Har iofs extrauppgifter som måste göras dom dagarna men ändå ganska stor skillnad att kunna göra det hemma när man vill under dagen i stället för att åka till skolan! 
Vilken soft vecka det blev helt plötsligt!
 
Helt sjukt också hur snabbt tiden går!! Har varit här i ca 1,5 månad nu och är inne på 6e(!) veckan i skolan! Blir lika förvånad varje gång jag tänker på det, känns inte alls som att jag varit här så länge! Och vi har mid-term exams i skolan! Hallå, jag menar, halva terminen har nästan gått!! När hände det?!
 
Har för mig att jag skrev att jag börjat läsa en ny bok, i politiken. Den handlar i alla fall om hur Islam tar över Europa. Har inte kommit så långt men än så länge är den riktigt intressant. Den heter While Europe slept och är skriven av Bruce Bawer. Han är väldigt kritisk till Islam i största allmänhet. Det är intressant att läsa om hans upplevelser. Han är en homosexuell man som flyttade till Amsterdam för att undkomma fördomarna i USA. Men där blev han i stället utsatt för trakaserier av muslimer så han flyttade till Oslo, vet inte så mycket mer än.. Han är extremt kritisk och jag tycker att han verkar dra alla över en kam lite väl mycket men det är intressant att läsa om. Ska ju läsa 2 böcker och sen jämföra dom och den andra jag ska läsa är mer balanserad, bland annat så är det flera muslimer som själva skriver om sin religion. 
Herregud nu blev det flummigt, men jaja. 
 
Läste Paulinas blogg (länk finns ute i högerkanten lite längre ner) och hon skrev om upplevelsen att åka buss här på Hawaii. Jag håller med henne om att busschaufförerna är jättebra som alltid stannar om nån kommer springande. Och folk är riktigt duktiga på att resa på sig om det kommer en äldre människa. MEN, folk vet fasen inte hur man åker buss! Folk sätter sig inte när det finns platser utan står och blockerar hela bussen i stället så att det är jättetrångt i gången fast det finns massa lediga platser. Alla sätter sig typ på sätet längst ut och vägrar flytta in fast det börjar bli fullt så man får typ klättra in. Och så stannar alla längst fram i bussen, möjligtvis i mitten, vilket resulterar i att det är fullt i främre halvan men tomt längre bak. Chaufförerna får typ upprepa 20 gånger att folk ska gå bakåt innan det möjligtvis händer något. 
Töntig grej att tänka på men det stör mig fantastiskt mycket!! :P
Men en bra grej med bussarna som inte finns i Sverige är att på utsidan av bussen, framför chauffören finns en ställning där man kan sätta sin cykel! Fantastisk uppfinning, ska nog maila SL om det, haha.
 
På tal om cyklar. Jättemånga cyklar har en liten ställning på sidan där man kan ha surf-brädan. Ser lite kul ut när dom cyklar med brädan på cykeln, men även det en fantastisk uppfinning! :)
 
Lite random åsikter om livet på Hawaii! :)
 
Ajuste jag la upp en bild igår som jag måste förklara. :)
 
 
Den här är alltså tagen från min säng en morgon, det är min utsikt när jag vaknar! :) Vi har inga gardiner som täcker fönstret utan sover såhär. Och nej, det är inte ett kort på en TV-skärm, det är myggnätet i fönstret. :)
 
Nu ska jag fortsätta kolla på Criminal Minds

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna

Den här bloggen handlar om mig och mitt liv på andra sidan jorden. Jag bor och pluggar på Hawai'i och kommer att skriva om allt från skola till fest till utflykter. Så häng med på min resa!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela