Story of Sanna

Livet på Hawai'i

2 månader

Publicerad 2012-10-23 08:24:49 i Allmänt,

Precis, idag har jag varit här i 2 månader!! Redan! Det är helt galet hur fort tiden går! På ett sätt känns det som att jag kom hit typ för en vecka sedan, men samtidigt känns det som att jag har varit här hur länge som helst. Svårt att förklara.. Fast, Ellen, om du läser detta så borde du förstå! Kommer du ihåg lägret i Ockelbo när vi skulle förklara typ samma grej för Jake? :P
 
Annars då? 
Hade midterm imorse i geografi, tror att det gick bra. Hade quiz på eftermiddagen i hälsa, gick sådär. Ajuste, hälsan läser jag bara för att jag måste, måste uppfylla vissa kriterier och läsa kurser från olika ämnen, olika grupper liksom. I helgen när jag kollade min degree-plan så är inte den tillgodoräknad i den gruppen där den borde vara, dom har typ tagit bort den ur den gruppen. Blir lite orolig att den inte kommer räknas och att jag måste läsa en till kurs ur den gruppen. Men jag har möte med min Academic Advisor på fredag så jag ska ta det med henne då och se vad hon säger. Eftersom den ingick i den gruppen när terminen började så borde det ju vara okej.
 
Mellan lektionerna idag så var vi på en lägenhetsvisning. Kände redan när vi kom fram att vi inte ville bo i det området men vi gick in och tittade ändå. Hade den legat i ett bättre område och närmare skolan och Waikiki så hade vi nog övervägt den, men som det var nu är det inget vi vill ha..
Ska på en till visning imorn kväll och den håller vi verkligen tummarna för för den verkar skitbra! Så håll tummarna ni med!
 
Fortfarande mycket i skolan, quiz i hälsan igen på måndag och sen midterm nummer 2 på måndag. Inlämning av en outline på en uppsats imorn i Writing och sen 1st draft på torsdag. Och som vanligt en massa att läsa i typ alla ämnen.
 
Boken jag läser i politiken, den om Islam i Europa börjar jag ogilla mer och mer. Han ser allt så sjukt svart & vitt, hatar hela Europa och kritiserar allt som fasen. Tycker att alla Europeer är dumma i huvudet bara för att det han sett är på ett sett som han inte gillar. Jag gillar inte hur han drar allt och alla över en och samma kam. 
 
Idag när jag kom hem gick jag ut och sprang. Det har dröjt alldeles för länge men nu äntligen kom första löprundan här på Hawaii, nu ska jag bara se till att fortsätta. :) Men med tanke på hur skönt det var att springa så går det förhoppnings vis att hålla i liv. Gick inte särskilt bra men man måste ju börja nånstans.
Idag var det ganska mulet men jag tog en bild på kanalen jag springer utefter för nån vecka sen. (Hade tänkt gå ut och springa förra fredagen eftersom Paulina inte var hemma då och jag var ensam, men jag gick ut och festade i stället.. :P) Jag var ju inte direkt ensam att springa här men det är typ det perfekta stället.
 
 
Nu är det dags att återgå till middagen och studierna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna

Den här bloggen handlar om mig och mitt liv på andra sidan jorden. Jag bor och pluggar på Hawai'i och kommer att skriva om allt från skola till fest till utflykter. Så häng med på min resa!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela