Story of Sanna

Livet på Hawai'i

Lägenheeeeet!!!!

Publicerad 2012-11-05 01:02:07 i Allmänt,

Ja, jag vet, jag har varit sämst på att skriva denna vecka. Men jag har inte orkat, har varit helt utmattad hela veckan. Tror att min hjärna hade en liten mental meltsown efter förra veckan so bestod av både inbrott och tsunamivarning inom loppet av bara några dagar.
Den här veckan har vi haft fullt upp. Hade midterm i hälsa i måndags, det gick åt helvete, fick bara 80/100.. Men skit samma. Det var inte så lätt att plugga när jag inte hade kvar min anteckningar utan var tvungen att kolla igenom 5 kapitel i boken, dessutom hade jag itne det 6e kapitlet.
Annars har det varit skola som vanligt..
 
I tisdags var vi återigen på Mooses. Inte lika mycket folk som vanligt, tror många stannade hemma och laddade inför Halloween i onsdags.. Jga gick hem tidigt för jag var så trött..
I onsdags hade jag bara en lektionen för professorn jag har på eftermiddagen ställde in lektionen för att han inte pallade sitta i kö 2 timmar för att komma hem eftersom det var Halloween. På kvällen klädde vi så klart ut oss och gick ut i Waikiki. Gick mest runt på gatorna, det var heeel galet. Så sjukt mycket folk och alla klär verkligen ut sig här, såg så jäkla mycket grymma kostymer!! Det var en upplevelse vill jag lova! Kan klart rekomendera att komma till Halloween om nån får för sig att hälsa på! :)
 
Torsdagen var en seg dag i skolan, hela skolan var allmänt trötta eller bakis. På dator-lektionen fick vi godis för professorn hade glömt ge det till oss på tisdagen. Sen på Writing hade Glen i min klass med sig kakor som han hade bakat, det var en allmänt mysig lektion.
 
På fredagen pluggade vi lite, tvättade och sånt. Sen var vi på visning.
På lördagen var vi på visning på fm och sen var vi på en trevlig tillställning hela eftermiddagen, kvällen. Det var med kanot-klubben som Caleb och Paulina är med i. Det var i Waimanalo på östra sidan av ön, vi fik skjuts dit. Det var väldans trevligt, och sjukt vackert! Och god mat, äntligen en middag med god fräsch sallad och inte bara friterade saker! :)
 
Idag har vi varit på stranden och nu ska jag plugga tänkte jag.
Men innan vi gick hemifrån imorse fick vi ett grymt besked. Vi har fått lägenheten vi helst vill ha!!!!!! Det är en med 2 sovrum, möblerad och alla utilities inkluderade i hyran (el, vatten, internet). Vi är så jäkla lyckliga!!! Och läget är helt perfekt!!! 1a december flyttar vi, can't wait!!!! :)
Det är jag, Paulina och Caleb. Dessutom bestämde sig Xenia för att flytta ut härifrån där vi bor just nu och bo med oss där hela december innan hon ska resa runt på öarna och sen åka hem, kommer bli så sjukt bra!! Och vi kommer inte ha några problem att hitta nån annan sen för det är perfekt läge och riktigt billigt, och i januari kommer ju massa nya studenter som ska vara här på vårterminen. ÄNTLIGEN!!!!
 
Hejdå :)

Kommentarer

Postat av: Kicki

Publicerad 2012-11-05 07:48:30

Hej hjärtat!
Vad skönt att ni äntligen fått ett boende som uppfyller alla önskemål. Eftersom ni fluttat in 1:a december kanske tillochmed tomten hittar dit. Ha det så bra och sköt om dig´!

Puss & kram Mamma

Postat av: Hasse

Publicerad 2012-11-05 21:43:30

Hej Sanna, låter kanon med nya lgh
Tomten kommer nog inte till nya lägenheten är jag rädd för, tufft för mig att flyga dit bara för att vara tomte. :-)
Kram pappa

Svar: vadå du flyga hit? vad har det med tomten att göra? ;)
Sanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna

Den här bloggen handlar om mig och mitt liv på andra sidan jorden. Jag bor och pluggar på Hawai'i och kommer att skriva om allt från skola till fest till utflykter. Så häng med på min resa!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela