Story of Sanna

Livet på Hawai'i

I'm Alive!!

Publicerad 2012-11-27 10:13:57 i Allmänt,

Hoppsan Hejsan!
Har visst totalt ignorerat bloggen ett tag nu..
Sist jag skrev var innan förra helgen och en del har ju hänt sedan dess..
Den lördagen var jag och Paulina på museum, Honolulu Academy of Arts. Paulina hade fått 2 biljetter dit av sin vän Johanna när hon fyllde år, och snäll som hon är så tog hon med sig mig. Vi älskade båda 2 det stället.Asstort och massa fint, häftigt, coolt, fascinerande att titta på.. Dessutom åt vi typ den godaste måltiden sen vi kom hit i restaurangen där! Dit kommer vi lätt gå tillbaka! Efter det åkte vi hem till nämnda Johanna och hennes man för att titta på "the game". Paulina hade fått för sig att det var amerikansk fotboll men när vi kom dit visade det sig att det var MMA, men det gjorde inget, det var också kul att se även fast vi typ inte fattade nånting. Hade iaf en riktigt trevlig kväll med sköna människor! På söndagen...kommer jag verkligen inte ihåg vad jag gjorde, lär ju inte varit alltför spännande, troligtvis ingenting.. Tror att det var då vi var och handlade mat och på vägen hem hittade en liten byrå på gatan som vi bar med oss hem.. Det var ju kul iofs.. :)
 
Förra veckan var det ju bara skola mån-ons, så hiiiimla skönt!! Sen hade vi Thanksgiving lov i 4 dagar. Själva Thanksgiving Day i torsdags spenderades i Kaneohe Bay. Paulina hade blivit hembjuden till sin klasskamrat Scott och hans fru Dawn och hon frågade om jag fick följa med, och det fick jag! :) Dagen spenderades med att paddla lite kajak i den sjukt vackra viken, äta en herrans massa god mat, sitta i deras massage-stol och leka med deras sjukt söta son Lucas som är 11 månader! Fantastiskt underbar dag, lyckad första amerikanska thanksgiving!
 
På fredagen har dom en spännande företeelse i USA som kallas Black Friday. Alla butiker har tydligen grymma reor. Tydligen mest elektronikbutiker och sånt, där tältade folk i kö sen torsdag em/kväll! Ala Moana, stora gallerian, slog upp portarna klockan 6 på morgonen, jag och Paulina var där strax efteråt. Lite besvikna måste jag nog påstå, klädbutikerna hade inte alls mycket rea, vi som hade planerat att shoppa upp typ alla våra pengar! Jag köpte bara nya underkläder på Victorias Secret, det var det enda som kändes värt att köpa just den dagen..
 
Jag började bli lite förkyld på torsdag kväll men då trodde jag bara att det var allergi för att Scott och Dawn har hund.. Men icke! Fredagen fortskred och jag blev bara värre! Gick hem och la mig efter shoppingrundan. Sen skulle vi hjälpa till att laga maten till thanksgiving festen här i huset. Slutade med att jag dumpade min uppgift på Paulina för att gå och sova ett tag till innan middagen. Uthärdade middagen, som var bland det godaste jag ätit! Claudia här i huset är riktigt duktig på att laga mat, det var hon som var ansvarig så att säga och gjorde det mesta. Fick lite ont i huvudet när dom började dansa och sjunga men jag stog ut, ville ju inte missa nåt liksom! Gick ner och la mig och kollade Walking Dead sen när dom andra gick på diverse promenader.
Vi har blivit helt besatta och kollat på de 2,5 säsonger som finns på en vecka.. Såg precis senaste avsnittet, nu måste jag vänta en hel vecka!!
 
Spenderade hela lördagen och söndagen i sängen och kollade på serier och filmer. Var typ helt död! Största ansträngningen var att gå till 7eleven som tar typ 3 min..
Borde pluggat mycket mer, men så kan det gå, jag klarar mig förhoppningsvis ändå.
 
Idag var det back to school. Det var jobbigt, jag mår bättre men är fortfarande sjukt trött och hostar mycket. Nu är det bara 2 veckor med lektioner kvar, sen är det finals-vecka, men jag har bara 2 prov då på hela veckan.. Sen är det jullov i lite mer än en månad, längtar så sjukt mycket!!
 
Inte ett så detaljerat inlägg men lite vad jag gjort iaf.. Och här kommer en lista också..
 
Saker som jag kommit till insikt med senaste veckan:
*Ligg inte själv hemma i mörkret, på bottenplan, med öppen dörr och kolla på Walking Dead, speciellt inte när du sen ska sova under ett fönster utan gardiner eller dylikt!
*En bra sak med sängar utan mellanrum mellan sängen och golvet är att inga "walkers" kan gömma sig där!
*Pumpkin-pie smakar som pepparkaksdeg!
*Thanksgiving-middag är sinnessjukt gott! (Varför har vi inte det i Sverige?)
*USA är landet där man köar i timmar för att köpa onödiga prylar - dagen efter man har uppmärksammat och firat hur tacksam man är över allt man redan har..
*Kalkon är ganska torrt att äta 2 dagar efter tillagning..
*Det är "tradition" att gästerna tar med matlåda hem från Thanksgiving-middagen. 
*Netflix är räddningen när man är sjuk!
*Jag hatar, verkligen HATAR, myror!
*Sötpotatis och pecan-nötter är en bra kombo!
*Jag pluggar bäst under press (kanske ingen nyhet egentligen..)..
*The Walking Dead är sjukt bra och beroendeframkallande! Varför har jag inte tittat på det förut, trots alla påtryckningar?!
*Jag har bott här i mer än 3 månader nu..
 
Puss å kram, ses på stan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna

Den här bloggen handlar om mig och mitt liv på andra sidan jorden. Jag bor och pluggar på Hawai'i och kommer att skriva om allt från skola till fest till utflykter. Så häng med på min resa!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela