Story of Sanna

Livet på Hawai'i

Helg!

Publicerad 2012-11-17 01:36:13 i Allmänt,

I onsdags på hälsolektionen kom jag fram till att det är både den roligaste och jobbigaste lektionen jag har.. Jobbigast för att alla klasskamrater är så extremt jobbiga, dom pratar hela tiden, framförallt skryter om sina liv, ingen har koll på nånting, och professorn säger aldrig till heller. Roligast för att professorn är så jäkla lost och flummig. Han är något typ av geni men han är märklig på lektionerna, skrattar åt allt hela tiden och kommer av sig. Han är dessutom bara typ 28 år. I onsdags var lätt sjukaste lektionen hittills. Han pratade om att man inte ska ge aspirin till barn, då frågar en tjej om man kan ge det till katter. Läraren bara garvade och undrade vem som gör det och varför. Sen började det märkliga, han erkände att när han var liten och fortfarande bodde på Filipinerna så hade han badat sin lilla valp i kallvatten så den blev förkyld, då matade han den med flytande förkylningsmedicin, vilket resulterade i att valpen dog. Dt sjukaste är att han garvade när han berättade det. Han visste inte själv varför han skrattade för han gillade valpen och tyckte inte att det var kul egentligen, men alla bara satt och skrattade.. Märkligt.. Sen fortsatte det, han skulle föklara vad ordet "stupor" betydde för ingen förstog riktigt exakt vad som menas med det, förutam att det är ett symptom. Gissa hur han förklarar? Han drar till med "You know when Harry Potter goes 'Stupefy!'?" och så låtsas han att han håller i en trollstav.. Kan säga att hela klassen brast ut i ännu mera skratt! Behöver jag påpeka att jag fattade vad han menade? :P Intressant lektion det där..
På kvällen i onsdags skrev jag klart Final Draft av mitt Health in Hawaii Paper som ska vara inne nästa onsdag, skönt att ha det klart. Nu ska jag bara fixa en PowerPoint till min presentation av uppsatsen som är om ca 1,5 vecka..
 
Igår torsdag hade jag lektioner som vanligt. Jag älskar Glen i min Writing!! Jag har ju berättat förut om att han brukar ta med sig kakor och godis och grejer till alla.. Igår hade han köpt med sig värsta lyxiga cupcakes!! Glömde ta kort, men OMG!!! Vi kommer ju bli tjocka i den där klassen. I övrigt var det en intressant lektion, många fler deltagare i disskutionerna än vanligt. Fick tillbaka Review Essay jag skrev om Pitch Perfect, A!! Grymt!
På politiken sen fick vi tillbaka proven från förra veckan, fick B på det och det är jag nöjd med. Kan säga att det är enda klassen där jag faktiskt känner mig nöjd med något lägre än A..
 
I datorkunskapen har vi nu gått över till att jobba med PowerPoint. Vi ska göra en presentation om valfritt ämne som vi ska presentera för klassen. Professorn påpekade att vi ska göra det lätt för oss och göra något roligt. Jag tog henne på orden och har bestämt mig för att berätta om svensk midsommar! Fatta hur kul att förklara det dör en klass där jag är den enda som inte kommer från Nordamerika?! Kommer bli hur bra som helst. Satt och garvade för mig själv igår när jag letade YouTube klipp. Det bästa jag hittade är ett på engelska, "swedish midsummer for dummies", tyvärr är den ca 4 min lång och min presentation får vara max 6 min så jag kommer nog inte kunna använda den.. Har ni några bilder eller korta filmklipp ni tror skulle passa så får ni gärna skicka dom till mig! :)
 
 
Idag när jag klev upp var det soligt ute så jag tog glatt på mig bikini och tänkte åka direkt till stranden efter min lektion. När jag kom fram till skolan var det kallt och regnade.. Efter lektionen åkte jag hem ist.. När det "bara" är 24-25 grader och blåsigt ute så känns inte stranden så lockande. Men däremot kan man gå ut och springa dagtid utan att smälta så det gjorde jag. Gick bättre än förra gången men fortfarande långt ifrån min "toppform" i början av sommaren.. :P 
 
Nu sitter jag här vid datorn, ska ta och börja med min Proposal Essay som ska vara klar på tisdag. Sen får vi se vad som händer ikväll, har inga planer som det är just nu.
 
Nästa vecka är det Thanksgiving och alltså bara skola måndag-onsdag!! :)

Kommentarer

Postat av: Kicki

Publicerad 2012-11-19 19:44:17

Hej!
Kan ju inte vara så svårt att lösa, be dina kompisar leka några lekar. Små grodorna, potatis på sked, hoppa säck och grinolle m.fl. Så filmar du det och visar små snuttar. Powerpoint! Eller?! Tycker själv det är en riktigt bra idé.
Ha det bra och sköt om dig!
Puss Mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna

Den här bloggen handlar om mig och mitt liv på andra sidan jorden. Jag bor och pluggar på Hawai'i och kommer att skriva om allt från skola till fest till utflykter. Så häng med på min resa!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela