Story of Sanna

Livet på Hawai'i

Back to school

Publicerad 2012-11-14 07:41:55 i Allmänt,

Känns som att vi hade värsta lovet, fast det bara var en dag extra ledigt... Antar att det är för att jag bara har en lektion på fredagen så jag var ju liksom ledig i 3,5 dagar kan man säga. Spenderade som jag skrev förut väldigt mycket tid på stranden vilket också gör att det känns ännu mer som ett lov för så mycket brukar jag inte hinna vara på stranden, nu blev det 4 dagar i rad, så himla härligt! Och lite mer färg har jag fått också! :)
 
Söndagen-kvällen, efter att jag skrivit, slutade med film-kväll hemma hos Tobias. Jag och Paulina pallrade oss dit för att kolla på Yrrol, helt seriöst bästa svenska filmen som någonsin gjorts! Paulina somnade i soffan, hur man nu kan göra det när Yrrol visas, för mig helt oförståeligt..
 
Igår, måndag, bar det av till Hanauma Bay som ligger ca 45-50 med buss härifrån. Det är en helt fantastisk vik med en jättefin strand. Där var vi i några timmar och solade, badade och snorklade, fanns massa fina fiskar och koraller att titta på. Vi måste köpa egna cyklop och grejer, nu lånade vi Xenia och Calebs. 
Det är ett naturskyddsområde men med våra student-ID så kommer vi in gratis, perfekt! När man kommer dit första gången måste man kolla på en kort film om viken och hur man ska skydda den och grejer. Det var hur som helst fantastiskt vackert så dit åker vi säkert igen!
Tänkte lägga upp bilder men det hände nåt med mobilen så jag kan inte lägga över dom på datorn..
 
Idag var det tillbaka till skolan. Men innan min första lektion så volontärade jag lite. Hälso-gruppen i skolan hade en insamling av "burk-mat" som dom ska skänka till behövande familjer nu inför Thanksgiving nästa vecka. Så jag satt vid bordet i några timmar. Hade självklart med mig mat som jag gav. På dom 2,5 timmar som jag satt där var det 1 person som kom och lämnade något, 1 enda. Ska säga till min professor att dom måste göra mycket mer reklam nästa gång dom gör något liknande! Anledningen till att jag var där var för att jag får extra credit för det i min hälso-klass, mitt sämsta quiz-resultat kommer bytas ut mot full pott. :)
Annars har jag haft lektioner som vanligt. Hade prov i dator-kunskapen på Excel, gick helt okej, eller ganska bra tror jag. Writing lektionen var riktigt intressant idag med massa intressanta diskutioner, iofs samma personer som alltid, men jag är ju en av dom som pratar så jag tycker det är kul. :P Dessutom så blev inlämnings-datumet för våran Proposal Essay uppskjutet från nu på torsdag till nästa tisdag. 
Med det i bakhuvudet funderar jag på att kolla om nån ska till Mooses ikväll och isf kanske hänga med dom. :)
Måste bara läsa klart geografi-läxan först, men det går ganska snabbt. Så vi får se vad som händer.
 
Glömde lägga upp detta.. Nu har jag pratat med Xenia iaf så vi ska på Taco-Tuesday och sen Mooses, vilket betyder först tacos för $1 och sen drinkar för samma pris, love it!! Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna

Den här bloggen handlar om mig och mitt liv på andra sidan jorden. Jag bor och pluggar på Hawai'i och kommer att skriva om allt från skola till fest till utflykter. Så häng med på min resa!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela