Story of Sanna

Livet på Hawai'i

Nytt försök

Publicerad 2012-12-22 01:00:01 i Allmänt,

Nej, jag har inte gett upp bloggen helt, har bara inte haft tid, ork eller lust att skriva.. Men nu ska jag försöka sammanfatta lite vad som hänt. Dessutom funkade det inte att lägga över bilder från mobilen till datorn förut och det är så tråkigt att skriva utan att visa bilder.. Men nu är det problemet återigen löst.. Måste verkligen köpa ny telefon, min är helt sämst!
 
Det största som har hänt är att vi äntligen flyttat!! Detta hände för ca 3 veckor sedan så vi är gott och väl installerade nu. Vi trivs verkligen superbra här!! Just nu är det jag, Paulina, Caleb och Xenia, vi bodde allihopa tillsammans på Lime Street också.. Xenia åker hem till Tyskland i mitten på januari så nu har vi precis hittat en ersättare för henne. Hade Skype-date igår med Hildur från Island och vi tror att hon kommer passa in bra här med oss så nu är det bestämt att hon blir vår nya roommate. Spännande!
I lördags hade vi inflyttingsfest, mycket trevligt! Tyvärr gick toaletten sönder mitt i alltihopa och började spruta vatten överallt.. Som tur var var det fräscht vatten och det fixade vi snabbt så att vi iaf kunde använda toaletten. :P
 
Lite annat som har hänt är att jag har haft jullov sen en vecka tillbaka. Förra veckan hade jag bara 2 prov i slutet at veckan så jag var typ "ledig" redan innan det.. Veckan innan det däremot var en ren helvetes-vecka, hade typ 2 quiz, 2 prov, 1 presentation, 3 uppsatser och en portfolio.. men jag överlevde! Idag kunde jag se alla slutgiltiga betyg och jag är ändå ganska nöjd, fick A i writing, geografi, data, A- i hälsa och B i politik.. Hade inte väntat mig mer i politik, men i hälsan tabbade jag mig på sista provet så det blev ett minus efter A, vilket känns lite sådär men det duger..
Sjukt skönt när allt var klart iaf, nu är jag ledig till 22a januari!
 
Har också lagt schema till nästa termin så det kommer bli följande kurser: Writing 1200 (den här terminen var det 1100 så det är lite skillnad), Human Geography, Maps & Civilization, the International System och (kanske mest spännande) Beginning Hawaiian. Känns som att det kommer bli en bra termin!
 
Har också varit ute en del efter att det värsta i skolan vär över, Moose's med sina stört billiga drinkar är farligt!
 
Det är väl vad som hänt i stort, nu kommer lite random bilder, får passa på när det funkar!
 
Dom här bilderna är från Hanauma Bay, ett grymt vackert naturreservat!
 
Lite random bilder, dom 2 första är på väg ut till Kaneohe Bay på Thanksgiving, blå öl på Thanksgiving på Lime Street, smakade typ Gatorade, våran Victoria's Secret vägg i nya lägenheten, folk med samma efternamn som jag :) plugg på balkongen i nya lägenheten, sista lektionen i writing bestod av att bara äta massa godsaker, vi fick gratis-biljetter till the Hobbit, den var asbra! Inflyttingsfest, och en regnbåge i onsdags morse, den var jättetydlig och starka färger men det syns inte på bilden..
 
Ska försöka blogga lite oftare nu..
 
Ha det bra så länge, snart är det jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna

Den här bloggen handlar om mig och mitt liv på andra sidan jorden. Jag bor och pluggar på Hawai'i och kommer att skriva om allt från skola till fest till utflykter. Så häng med på min resa!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela