Story of Sanna

Livet på Hawai'i

Jullov!

Publicerad 2012-12-30 08:55:48 i Allmänt,

Jag som hade lovat mig själv att skriva oftare..
 
Insåg precis att texten till bilderna i förra inlägget är helt rörigt, men jaja..
 
Efter förra inlägget så har det hänt lite mer..
Dagen efter att jag skrev det inlägget så var jag och Caleb vid Diamond Head, det kallas en hike, men var kanske lite mer en promenad i uppförsbacke, grym utsikt över Honolulu och framförallt Waikiki iaf! Lite bilder:
 
 
 
Dagen efter, alltså dagen innan julafton, var jag och Caleb ute och hikade igen. Denna gången blev det Manoa Falls, jag har varit där förut men nu fortsatte vi upp på en trail uppåt i skogen. Träffade på en intressant man som vi hade sällskap med resten av dagen, tur var nog det, annars hade vi nog gått vilse för det fanns massa trails så vi hade inte vetat var vi skulle gå annars. Han var iaf väldigt trevlig och intressant, konspirations-teoretiker och grejjer. Vi var ute och knallade i 4 timmar, såg mycket fint och häftigt men vi var rejält trötta efter, vi är typ helt otränade och håller på och tränar upp oss för de många riktigt tuffa hikerna på ön! :P
 
 
 
På självaste julafton.. kommer jag typ inte ihåg vad jag gjorde, borde varit då jag satt hemma på förmiddagen för att det var mulet ute. Sen gick jag till stranden ändå för det var ganska varmt. När jag kom fram började det regna, härdade ut i ca 25 min för det brukar bara komma några droppar. Just denna dag blev det bara värre så det var bara att gå hem igen. Framåt kvällen åkte jag till Downtown och tog massa bilder på deras Christmas Lights Festival. Sen åkte jag hem och åt julmat! Paulina och Hasse hade gjort köttbullar. Ajuste, Paulinas pojkvän är här och hälsar på, han kom den 23e och stannar i 2 veckor :) Hade även hittat inlagd sill i en butik och pepparkakor i en annan, och lite polkakaremeller från Sverige! Sjukt juligt för att vara på Hawaii!!
 
 
 
På juldagen (inser nu att det borde, om jag räknat rätt, varit då jag var på stranden och det regnade, och isf har jag ingen aning om vad jag gjorde på julafton!) var jag ute och sushi med Xenia och 2 andra, sjukt gott och billigt. Sen var vi självklart på Moose´s, inte som att dom har stängt bara för att det är jul! :P Kvällen var helt sjuk, träffade så grymt konstiga människor, b.la. en kille som helst seriöst trodde att vi inte visste vad Kalifornien var eller att det finns stater i USA, eller att vi ens visste att vi var i USA, snacka om lättlurad! Av nån anledning går tiden så sjukt snabbt när man är på Moose´s, hemma i Sverige brukade jag oftast vara hemma från krogen senast 3, och då tar det ändå ett tag att komma hem, här är jag typ aldrig hemma innan 3 och då tar det typ en kvart max att gå hem. Tiden flyger och jag fattar ingenting, men dom säger ju att tiden går fort när man har roligt!
 
I onsdags kan man lugnt säga att jag mådde som jag förtjänade, det gjorde nog både jag och Xenia faktiskt, hade sjukt kul när vi utbytte historier från kvällen innan. Klockan var väl närmare 2 när jag orkade gå hela promenaden på 10 min till stranden. Låg där och segade i några timmar, var sjukt skönt att bada den dagen kan jag säga!
 
Torsdagen blev en stranddag. Hann även med en sväng till Ala Moana på kvällen, köpte cyklop och snorkel, äntligen.
På fredagen åkte jag, Paulina och Hasse till Lanikai. Sägs vara den finaste stranden på Hawaii och 10e finaste i världen. Har tyvärr inga bilder, förra gången jag var där var det mulet och jätteblåsigt och denna gång var det så sjukt mycket folk, typ medelhavet i juli, så jag tog inga bilder. Snorklade lite men såg inget jätteintressant (sköldpaddor), tror det var för mycket folk. När vi skulle hem kom Johanna och hämtade oss. Vi körde hem på en väg utefter kusten och stannade ibland för att ta lite bilder, vid såna tillfällen blir jag nästan stum för att det är så overkligt att jag faktiskt bor på detta ställe, jag menar det är liksom Hawaii!!
På kvällen hade Caleb lagat mat till oss, herregud trodde jag skulle explodera!! Jag vet att jag sagt det förr, men den tjejen kan laga mat!! Jag kan rekommendera er att komma hit och hälsa på bara för att få äta hennes mat! Xenia hade gjort en jättegod kaka också, då trodde jag nästan att jag skulle spy. Ursäkta språket, men man kan liksom inte låta bli att äta så mycket! :p
 
 
 
Idag blev återigen en heldag på stranden. Nu kan man faktiskt nästan ana på min hudfärg att jag faktiskt varit här i lite mer än 4 månader! Äntligen! :p
 
Imorgen ska vi till Makapuu på hike till ett Lighthouse, förhoppningsvis får vi se lite valar och sälar också!
 
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna

Den här bloggen handlar om mig och mitt liv på andra sidan jorden. Jag bor och pluggar på Hawai'i och kommer att skriva om allt från skola till fest till utflykter. Så häng med på min resa!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela