Story of Sanna

Livet på Hawai'i

Magnetic Island

Publicerad 2010-03-03 09:53:38 i Allmänt,

Nu ar vi pa Magnetic Island, en jattefin liten o men helt stendod.
Jag kande att jag skrev valdigt trakigt om Fraser Island sa har kommer ett litet sammandrag, minus allt det trakiga med gruppen. Dag 1 borjade med en gemensam genomgang och att vi delades in i grupper. Sen akte vi och handlade all mat till resan. Sen var det dags att aka till farjan och aka over till Fraser. Det forsta vi gjorde dar var att aka till en insjo som heter Lake Wabby, den var jattefin men jag vagade inte bada for det fanns jattestora laskiga fiskar som simmade anda in vid strandkanten. Men det var iaf jattefint och bilder kommer. Och juste, forutom alla tyskar i varan bil fanns ju ocksa Anna, en tjej fran Katrineholm. Det var tur, sa blev det iaf lite roligare. Sen efter Lake Wabby var det dags att aka och sla lager for natten. Alla 5 bilarna campade pa typ samma stalle vilket var kul. Pa kvallen satt vi och at i morkret och var radda for alla dingos som kom fett nara. Sen var vi iaf trotta sa vi gick och la oss tidigt. Dag 2 akte vi till ett stalle som heter Indian Head dar vi gick upp och tittade pa en jattefin utsikt over havet och on. Sen akte vi vidare till Champange Pools, det var typ naturligt bildade havspooler. Dar spenderade vi nagra timmar eftersom det var hogvatten och man inte kan aka pa stranden, som ar vagen. Efter det akte vi till Maheno Shipreck, ett vrak som ligger pa stranden, det var valdigt haftigt faktiskt. Sen var det dags att aka och sla lager igen, den har kvallen var det bara vi och 1 annan bil pa samma stalle men det var den roligaste bilen. Fast jag och Anna gick och la oss tidigt igen. Sista dagen agnades at Lake McKenzie, en riktigt vacker insjo, riktigt vykorts-vackert! Dar lag vi och njot tills vi brande oss och det var dags att aka till farjan och aka hem. En inte sa intressant sammandragning men bilder kommer!!

Efter Hervey Bay drog vi vidare till 1770, staden heter faktiskt sa. Dar var vi bara 1 natt men det gjorde inget for det regnade bara och det fanns typ inget att se anda. Men sen tog vi iaf nattbussen upp till Airlie Beach. Dagen efter vi kome dit drog vi ut pa segling i Whitsunday Islands med en cool trimaran som heter Avatar. Med pa baten var ocksa Anna som vi traffade pa Fraser.Forsta eftermiddagen akte vi runt lite och stannade och snorklade och sa, men det var inte sa bra sikt och jag gillar att dyka mycket battre, det kanns som man har battre koll nar man dyker hur konstigt det an later. 2a dagen akte vi till ett stalle dar man gick en liten bit och sen kom till vackra Whitehaven beach dar vi var ett tag. Pa eftermiddagen snorklade vi lite mer. Det var valdigt vackert allting men det regnade ganska mycket sa det var anda svart att riktigt uppskatta allting vilket kanns synd for det ar hur vackert som helst pa kort man ser. Sa tyvarr maste jag saga att det kunde varit lite battre men det var iaf sjukt god mat! Det basta jag har atit pa hela resan typ!! :P Ajuste, nar man badade var man tvungen att ha en heltackande vatdrakt for att det finns dodliga kubmaneter i vattnet. Kul ocksa att dom sa att det har var den varsta sasongen pa aslange, man blev lite nojig, men en vatdrakt ar alltid kul att ha, haha.

Nu har vi tagit oss upp till Magnetic Island, en ganska trakig men valdigt fin o, det kanns inte alls som Australien, kanns som att man ar i Thailand igen. :P Imorn aker vi upp till Cairns och pa sondag ska vi ut och dyka i Stora Barriarrevet!! Som vi langtar!!!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna

Den här bloggen handlar om mig och mitt liv på andra sidan jorden. Jag bor och pluggar på Hawai'i och kommer att skriva om allt från skola till fest till utflykter. Så häng med på min resa!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela